Narządy zmysłów dostarczają informacji o fizycznej kondycji naszego ciała i otoczenia wokół nas. Poszczególne zmysły: wzrok, słuch, smak, powonienie, dotyk i narząd przedsionkowy oraz proprioceptywny wysyłają wiadomości do mózgu, który nieustannie lokalizuje, segreguje i zarządza nimi by mogły zostać użyte w celowym działaniu. Gdy informacje płyną w sposób zintegrowany, mózg może ich użyć do formowania prawidłowej percepcji słuchowej czy wzrokowej, organizacji zachowania i wykonywania czynności życia codziennego. Natomiast gdy strumień informacji jest zdezorganizowany dziecko może:
– sprawiać wrażenie niezgrabnego ruchowo;
– często mylić strony prawo – lewo;
– być nadmiernie aktywne lub zbyt mało aktywne ruchowo;
– mieć trudności z utrzymaniem równowagi;
– mieć trudności manualne (wycinanie nożyczkami, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł…);
– mieć trudności z dużą motoryką (kopanie, łapanie czy rzucanie piłki);
– być nadmiernie wrażliwe na dotyk, dźwięki, bodźce wzrokowe;
– nie reagować na wyraźne bodźce bólowe;
– mieć opóźniony rozwój mowy;
– mieć trudności z koncentracją;
– wykazywać słabą organizację zachowania;
– mieć niskie poczucie własnej wartości;
– mieć zaburzone relacje społeczne.
Jeśli zauważyłeś, że Twoje dziecko prawdopodobnie ma zaburzenia integracji sensorycznej i chcesz mu pomóc możesz to sprawdzić podczas diagnozy w naszym gabinecie. Pamiętaj jednak, że występowanie jednego objawu nie stanowi podstawy do zdiagnozowania zaburzenia.
czas: 4 x 50 min (w tym omówienie diagnozy oraz przekazanie diagnozy w wersji pisemnej).
cena: 600 zł
1 spotkanie – wywiad z rodzicem bez dziecka
2 spotkanie – obserwacja dziecka
3 spotkanie – obserwacja dziecka
4 spotkanie omówienie diagnozy (tylko z rodzicami lub z jednym z rodziców)